Apasă Enter pentru a căutaToate rezultatele:Nu am găsit niciun produs.
De ce sunt importante cărțile pentru copii
Ne-am gândit adesea, în drumurile noastre editoriale, la importanța textelor pentru copii, cele de astăzi și cele de ieri. Este unul dintre de ce-urile noastre profesionale, dar și personale. Este o întrebare importantă, pe cât de (aparent) simplă, și are mai multe straturi. Pentru fiecare strat am recomandat și o carte potrivită din portofoliul nostru.
Exersarea limbajului
Întâi de toate, un strat foarte pragmatic este că ele sunt partenerii copiilor în exersarea limbajului; cărțile îi ajută să-și îmbogățească vocabularul, să facă asocieri multiple, tot mai sofisticate, pe măsură ce citesc, între idei, personaje, tipare simbolice din povești și din viața reală. Poveștile sunt și oglinzi, așadar, în care copiii se vor regăsi la fiecare vârstă.
Apoi, atât în familie, cât și în clasă, cărțile dau teme de gândire și dau naștere la conversații: vor fi suporturi înțelepte pentru discuțiile dintre copii și părinți sau dintre copii și profesorii lor. Un parcurs de învățare, așadar, abil deghizat în poveste.
Un aliat ascuns, dar foarte important al cărților, este timpul. Cartea este un timp petrecut împreună, un timp cald, relaxat, fie împreună, seara, în familie, fie în clasă, fie înaintea somnului, la grădiniță. Mai mult, dacă ne gândim la cititul împreună la vârste foarte mici, când încă, poate, sensul e departe, copiii vor înțelege tonul părintelui, ritmurile tandre, vor prețui un obicei care îi liniștește, iar vocea părintelui va fi aducătoarea de liniște și de somn, va contrui, peste timp, o legătură indestructibilă.
La un nivel mai adânc, poveștile sunt universuri unde emoțiile pot fi experimentate în mod securizat, sunt scenarii de viață repetate, exersate simbolic, fără teamă. Sunt cercul sigur unde chiar și cele mai mari spaime, odată rostite și povestite, își mai pierd din greutate și din umbră.
Apoi, poveștile sunt cercuri care se închid firesc, care cuprind întotdeauna un sens, un miez, iar lectura poveștilor e o exersare a acestui sens, e deprinderea de a urmări sensul, de a-l înțelege. Asemenea umorului, sensul unei povești este un drum pe care copiii au nevoie să pășească de la vârste foarte mici. Copiii mai învață ceva esențial din lectura poveștilor, mai presus de orice lecție: învață cum să fie povestitorii propriilor vieți, învață că orice viață se poate povesti și că abia atunci capătă sens.
De ce sunt importante cărțile pentru copii
Ne-am gândit adesea, în drumurile noastre editoriale, la importanța textelor pentru copii, cele de astăzi și cele de ieri. Este unul dintre de ce-urile noastre profesionale, dar și personale. Este o întrebare importantă, pe cât de (aparent) simplă, și are mai multe straturi. Pentru fiecare strat am recomandat și o carte potrivită din portofoliul nostru.
Exersarea limbajului
Întâi de toate, un strat foarte pragmatic este că ele sunt partenerii copiilor în exersarea limbajului; cărțile îi ajută să-și îmbogățească vocabularul, să facă asocieri multiple, tot mai sofisticate, pe măsură ce citesc, între idei, personaje, tipare simbolice din povești și din viața reală. Poveștile sunt și oglinzi, așadar, în care copiii se vor regăsi la fiecare vârstă.
Dejunul unei frunze
Marina Debattista
33,60 leiStimularea gândirii
Apoi, atât în familie, cât și în clasă, cărțile dau teme de gândire și dau naștere la conversații: vor fi suporturi înțelepte pentru discuțiile dintre copii și părinți sau dintre copii și profesorii lor. Un parcurs de învățare, așadar, abil deghizat în poveste.
Serafim și mașinăriile fermecate
Philippe Fix
39,00 leiTimpul petrecut împreună
Un aliat ascuns, dar foarte important al cărților, este timpul. Cartea este un timp petrecut împreună, un timp cald, relaxat, fie împreună, seara, în familie, fie în clasă, fie înaintea somnului, la grădiniță. Mai mult, dacă ne gândim la cititul împreună la vârste foarte mici, când încă, poate, sensul e departe, copiii vor înțelege tonul părintelui, ritmurile tandre, vor prețui un obicei care îi liniștește, iar vocea părintelui va fi aducătoarea de liniște și de somn, va contrui, peste timp, o legătură indestructibilă.
Povestea cu lupul
William McCleery
33,00 lei20,00 leiSpațiul emoțional sigur
La un nivel mai adânc, poveștile sunt universuri unde emoțiile pot fi experimentate în mod securizat, sunt scenarii de viață repetate, exersate simbolic, fără teamă. Sunt cercul sigur unde chiar și cele mai mari spaime, odată rostite și povestite, își mai pierd din greutate și din umbră.
Îngerul bunicului
Jutta Bauer
35,00 lei16,00 leiExersarea sensului
Apoi, poveștile sunt cercuri care se închid firesc, care cuprind întotdeauna un sens, un miez, iar lectura poveștilor e o exersare a acestui sens, e deprinderea de a urmări sensul, de a-l înțelege. Asemenea umorului, sensul unei povești este un drum pe care copiii au nevoie să pășească de la vârste foarte mici. Copiii mai învață ceva esențial din lectura poveștilor, mai presus de orice lecție: învață cum să fie povestitorii propriilor vieți, învață că orice viață se poate povesti și că abia atunci capătă sens.
Secretul lui Raul Taburin
Jean-Jacques Sempé
54,00 lei