Jocuri de improvizație pe baza poveștii „Din fericire”

Cartea „Din fericire” a lui Remy Charlip are o structură simplă, dar de mare efect: povestea alternează între evenimentele petrecute „din fericire” și cele petrecute „din nefericire”, într-o înșiruire absurdă și imprevizibilă care îi amuză întotdeauna pe copii. Pornind de la această structură, a fost inventat jocul „Din fericire/din nefericire”, folosit în ateliere de teatru, clase de improvizație și activități școlare de grup, unde este nevoie de „spargerea gheții” între participanți.

Iată cum îl puteți juca împreună cu copiii.

  1. Strângeți minim 3 copii pentru acest joc (în cazul a 2 participanți, fiecăruia îi va reveni în mod constant doar povestea fericită, iar celuilalt povestea nefericită). Spuneți-le că veți născoci împreună o poveste neobișnuită, cu multe întorsături de situație.
  2. Gândiți-vă la un personaj despre care să spuneți povestea. Dați-i un nume și identificați-l prin câteva trăsături simple de caracter.
  3. Începeți jocul făcând o afirmație despre acest personaj. Pentru că este începutul poveștii, această afirmație trebuie să fie suficient de puternică pentru a declanșa aventura. De exemplu, Pe drumul spre școală, Andrei a intrat într-o cofetărie ca să cumpere o prăjitură.
  4. Următorul jucător trebuie să continue povestirea cu o propoziție care începe cu „din nefericire”. De exemplu, Din nefericire, nu era cofetărie, ci un magazin pentru câini și pisici.
  5. Următorul jucător adaugă o propoziție care începe cu „din fericire”. De exemplu, Din fericire, Andrei își dorea un câine.
  6. Jocul continuă până când povestea devine complet ridicolă sau până când jucătorii se plictisesc.
    Acest joc dezvoltă comunicarea verbală a copilului, vocabularul, gândirea analitică și capacitatea de a inventa povești. Nu are nevoie de materiale auxiliare, prin urmare poate fi jucat.

Jocul poate fi folosit și în scris. Pentru a putea scrie o poveste, copilul trebuie să învețe mai întâi care sunt părțile unei povești, cum se dezvoltă intriga și cum să-și folosească inventivitatea pentru a-și capta cititorul.

În imagine: copii ascultând povestea „Din fericire” la Biblioteca din Lupeni, Hunedoara, în cadrul Zilei Internaționale a Cititului Împreună organizate de Citim Împreună România.

Sorry, the comment form is closed at this time.